A TRACCE DI MEMORIA (TRAME) azt szeretné elősegíteni, hogy szorosabb együttműködések alakuljanak ki közoktatási intézmények és kulturális örökségi helyszínek között.
A nemzetközi együttműködésben létrejövő projekt az identitás és a diverzitás közötti dinamikus kapcsolatot teszi kézzelfoghatóvá középiskolások számára, valamint szeretné tudatosítani bennük, hogyan változtathat meg egy adott kultúrát a más kultúrákkal való érintkezés. A projekt szeretné elősegíteni, hogy középiskolás diákok a helyben élt ókori népek hagyatékán keresztül felfdezzék és megértsék a kulturális diverzitás lényegét.
A TRAME fő tervezett eredménye a tanároknak és oktatóknak szóló TRAME Kézikönyv, amely tartalmazza a középiskolásokat célzó oktatási módszerek leírását. A módszereket a projektben résztvevő partnerek fejlesztik ki. Továbbá fontosnak tartjuk, hogy megerősítsük a kapcsolatot az régészeti helyszínek szakemberei és a helyi közösségek között, és elősegítsük a diákok kulcsfontosságú kompetenciáinak és képességeinek fejlődését, különösképpen a kezdeményező készséget és az idegen nyelveken való kommunikácót, a társadalmi és polgári tudatosságot, és a kulturális önkifejezést.
A KÖME szerepe a projektben:
- a pécsi Hajnóczy Kollégiumban megvalósuló pilot projekt koordinálása
- a TRAME módszertani kézikönyv elkészítése